26.7.10

PERTANDINGAN BLOG 2010-ENTRI 10

MUHASABAH

Saya rasa sangat lega kerana saya sudah habiskan kerja ini, walaupun kerja ini sukar kerana saya harus mencari maklumat tentang pantang larang ini, saya dapat pelajari sedikit demi sedikit dan berseronok semasa membuat kerja ini. Semasa saya membut kerja ini, saya mengalami pelbagai masalah seperti mencari maklumat kerana ada pantang larang yang berlainan tetapi ia ada rasional yang sama dan itu mengelirukan saya. Walau apa pun, saya telah memperolehi banyak pengetahuan dan akan menggunakannya pada masa hadapan, untuk memperingatkan mereka, ada hikmah di sebalik pantng larang, sekian, salam hormat.

Maklumat-maklumat diambil daripada wikipedia dan buku masyarakat dan budaya melayu, cetakan dewan bahasa dan kementerian pendidikan malaysia kuala lumpur.